חיפוש
Generic filters
Exact matches only
ראשי
עיצוב ותכנון מטבח
אבזור ותכנון מזווה נוח ויעיל במטבח

אבזור ותכנון מזווה נוח ויעיל במטבח

תכנון יעיל ופונקציונלי של המטבח כרוך בניצול נכון של החלל, יצירת יחידות אחסון מספיקות המותאמות לסוגי מוצרים שונים, בניית משטחי עבודה בהתאם לסגנון העבודה במטבח וכמובן תכנון ואבזור מזווה נוח ופונקציונלי, שיוריד את עומס האחסון מארונות ומדפי המטבח אל יחידת האחסון המיוחדת שלו.

מהו מזווה אידיאלי למטבח?

מזווה אידיאלי למטבח הוא זה שמאפשר את ריכוז המוצרים בצורה מסודרת ומאורגנת במקום אחד נוח ונגיש ואף נאה לעין.

ארון המזווה מיועד לאחסון מוצרי מזון יבשים, כגון: פסטה, אורז, וקמח, קופסאות שימורים, בקבוקים, מוצרי נייר וכלים חד פעמיים, כלים שאינם בשימוש ועוד. המזווה בנוי בצורה של מספר תאים בגדלים בגבהים שונים, שלהם חלוקות פנימיות שאותן ניתן להתאים לגודלם של סוגי פריטי אחסון שונים ומגוונים.

אחד העקרונות החשובים של ארון מזווה המתוכנן כהלכה הוא שתהיה יכולת נגישות נוחה וקלה למוצרים המאוחסנים בתוכו. ישנם סוגי מזווים מובנים שנקנים כיחידה עצמאית נשלפת, כשעם פתיחת הדלת כל המזווה נשלף החוצה. סוגי מזווה אחרים הם בעלי מגירות נשלפות שכדי להוציא פריט מסוים יש לשלוף רק את המגירה שבה הוא נמצא, לאתרו ולהוציאו החוצה.

מזווה למטבח

מזווה נשלף

היתרונות בתכנון מזווה במטבח

מקומות אחסון במטבח הם תמיד מצרך מבוקש – תמיד חסר מקום, תמיד מנסים לאלתר היכן לשים מוצרים חדשים שנקנו ולא תמיד מוצאים את המקום הנוח והאידיאלי לאכסונם. ריבוי מוצרי חשמל על השיש גם הוא יוצר עומס במטבח. המוצרים הללו תופסים את מקומם של כלים או של מוצרים יומיומיים שנוהגים למקם על השיש. לכן. תכנון מזווה הוא דבר הכרחי לכל משפחה המעוניינת להקל ולייעל את תפקודה במטבח.

להלן כמה מהיתרונות

  • פתרון מצוין לבעיית האחסון – תוספת של מזווה למטבח מהווה פתרון אחסון עיצובי ופונקציונלי מצוין ומותיר את משטחי המטבח, פחות עמוסים ופנויים יותר לעבודה.
  • סדר וארגון – ניתן לסדר את המוצרים במזווה בצורה יעילה ומסודרת באופן שנוח לכם. מלאי המוצרים נמצא כל הזמן מול העיניים, כך שניתן לדעת תמיד מה יש ומה חסר. כך ניתן להימנע מנסיעות מיותרות לקניות ומקניית מוצרים עודפים.
  • התאמת ארון מזווה לכל גודל מטבח – גם אם יש לכם מטבח קטן ולא הרבה שטח פנוי, בתכנון נכון ניתן למצוא בו מקום למזווה ולתכנן את עיצובו הפנימי בהתאם לשטח הקיים.
  • התאמת המזווה לאופן העבודה הרצוי במטבח – ע"י תכנון נכון של אחסון הפריטים הנמצאים במזווה, כגון: תבלינים, רטבים או מוצרים יבשים ניתן לעבוד במטבח בצורה מהירה ויעילה יש לתכנן כך שהמוצרים יהיו נגישים לשליפה מהירה מבלי שיהיה צורך להוציא מוצרים אחרים כדי להגיע אליהם ושבכל מגירה ניתן יהיה לראות את כל המוצרים המצויים בה בעת שליפתה החוצה.

איך לבחור את תכנון המזווה הרצוי?

  • סקירת צרכים – האם מדובר במזווה למשפחה גדולה? מהי כמות המוצרים שהמשפחה נוהגת להצטייד בהם? כמה ארונות במטבח מיועדים לאחסון מוצרי מזון? באיזו סוג חלוקה במזווה אתם מעוניינים? מומלץ להוסיף על ההערכות עוד 20% של שטח, כדי שתהיו בטוחים שתוכלו למקם את המוצרים ללא צורך להצטמצם.
  • נוחות שימוש לפני מראה – המזווה חייב להיות נוח, שימושי ופונקציונלי. לכן, אין להתפשר על נוחות השימוש בו או להעדיף עיצוב נאה על נוחות כדי שלא ייווצר סרבול בעבודת המטבח וקושי בתפקוד בו.
  • שימוש חכם בכל השטח העומד לרשותכם –  לשקול בניית ארון או שניים עד התקרה, להשתמש במגירות עמוקות ובמדפים בכל מקום שבו ניתן להציבם. בחללים קטנים יש לנצל באופן מקסימלי כל פינה ואין להמעיט בערכו של אף שטח, קטן ככל שיהיה. כך למשל תוכלו לנצל שטח צר לאחסון בקבוקים או קופסאות שימורים בעזרת מגירה נשלפת.
  • איכות החומרים וההרכבהמומלץ להשקיע במערכות הפנים ובפרזול כדי להבטיח יצור מזווה איכותי שמתקניו יהיו עמידים לאורך זמן. מומלץ שלא להתפתות למחיר זול משום שמזווה שאינו מאובזר באופן איכותי יגרור תקלות, חוסר עמידות והרבה התעסקות מיותרת מלווה בעוגמת נפש.

 

מזווה הבנוי ממגירות VISION

טיפים חשובים נוספים לעיצוב וארגון המזווה

ארגון המזווה משפיע באופן ישיר על זמן העבודה במטבח ולכן יש להקדיש מחשבה רבה לארגון הפנימי של המגירות והמדפים כדי שניתן יהיה לראות את תכולתם, להעריך את כמויות המוצרים  ולמצוא את המוצרים בקלות.

  • למקם את המוצרים היומיומיים במדפים האמצעיים
  • מוצרים המיועדים לילדי המשפחה יש למקם נמוך
  • מוצרים שבהם משתמשים רק כמה פעמים בשנה מומלץ למקם במדפים הגבוהים.
  • חלוקת ארון המזווה בצורה שתתאים להרגלי הקניות, האירוח והבישול שלכם.
  • שימוש בקופסאות וסלסילות לאחסון במגוון צבעים, חומרים וגדלים.  מומלץ לבחור באחסון שקוף שדרכו ניתן לראות בקלות את תכולת הקופסה או להכין תגיות זיהוי למוצרים המאוחסנים.

0

לקוחות יקרים, בימים אלו אולם התצוגה ברחוב לח"י 24, בני ברק יהיה פתוח בין השעות 09:30-17:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן לבצע הזמנות טלפוניות או בווטסאפ במספר 052-473-2351

אבזור ותכנון מזווה נוח ויעיל במטבח-68798