חיפוש
Generic filters
Exact matches only
ראשי
מדריכי מידע דומיסיל
אדריכלים ומעצבים מדברים על... פרזול

אדריכלים ומעצבים מדברים על… פרזול

פרזול. תחום רחב שעושה רושם שלא מקבל בהכרח את המקום הראוי לו. הרי מה כבר יש להגיד על פרזול?

האסוציאציה הראשונה שעולה אצל חלק מהאנשים כאשר הם שומעים את המילה פרזול היא על ברזל, נפחות, פרזול לסוסים (משם נולד המושג) ועוד. אבל פרזול הוא עולם ומלואו.

פרזול מתחלק לשני תחומים עיקריים:

פרזול דקורטיבי

בקטגוריה זו ניתן למצוא ידיות לדלתות, ידיות לרהיטים, ידיות למטבחים, ידיות לארונות, ידיות לחלונות, אביזרי אמבטיה, מעצורים לדלת, ווי תלייה, קולבים, מדפים ועוד. [ לצפיה במוצרים  ]

פרזול טכני לנגרות

בקטגוריה ענפה זו ניתן למצוא מגירות לרהיטים, מגירות למטבחים, פתרונות אחסון נשלפים, מסילות לרהיטים וארונות, צירים לרהיטים, צירים לדלתות, מנגנוני הזזה לרהיטים, מנגנוני הזזה לדלתות, מנגנוני נעילה, נושאי מדף, מחברים לרהיטים, מערכות לתליית ארונות ורהיטים, רגליים ורגליות לריהוט, גלגלים לריהוט, בולמי טריקה, מנגנוני פתיחה, צירים והיד עוד נטויה. [ לצפיה במוצרים  ]

ניתן לחלק את הפרזול גם לפי חללי הבית השונים:

פרזול למטבחים

פתרונות אחסון למטבח הכוללים מגירות ייעודיות למטבח, מסילות ייעודיות למטבח (אינן שוקעות) ויכולות לשאת משקלים כבדים, מזווים למטבח, פתרונות לניצול פינות "מתות" במטבח (מגי'ק קורנר לדוגמא)' קרוסלות, סלי רשת נשלפים לאחסון ייעודי של תבלינים, בקבוקים ועוד, מתקנים לייבוש כלים וצלחות, קלאפות ומנגנוני הרמה, חלוקות לסכו"ם, אביזרי תלייה למטבח, רגליים מעוצבות לדלפקים ומשטחי עבודה, פחי אשפה נשלפים מארונות המטבח, תריסי גלילה למטבח, ידיות אינטגרליות ועוד. [ לצפיה במוצרים  ]

פרזול לארונות וחדרי ארונות

תחום שמתפתח מאוד בשנים האחרונות ומציע מגוון רחב של פתרונות פירזול לאחסון בגדים, נעלים ועוד בדוגמת: מנגנונים להורדת קולבים, מתקנים נשלפים למכנסיים, מתקנים נשלפים לחגורות, מתקנים נשלפים לעניבות, מנגנונים ייעודים לקרש גיהוץ המוסתר בתוך הארון, מנגנונים למראות סמויות בתוך הארון ועוד. [ לצפיה במוצרים  ]

פרזול לחדרי אמבט

מתקנים ומעמדים לנייר טואלט, מחזיקי נייר, מברשות אסלה, סלי רשת לאמבטיה, מראות מגדילות, מתלים למגבות, ווי תליה, מדפים למגבות, סבוניות, דיספנסרים, פחי אשפה לאמבט ועוד.
כיום ניתן לראות גימורים שונים שנכנסים לחדר האמבט שלנו ואהובים מאוד, פרט לגימור הניקל המסורתי ניתן למצוא סדרות של מוצרים לאמבט בצבעים שחור, לבן, זהב, נחושת, קופר ועוד. [ לצפיה במוצרים  ]

פרזול לדלתות פנים ודלתות כניסה

ידיות בניין, ידיות משיכה, צירי ספר, צירים סמויים לדלתות, בריחים, מנגנוני נעילה, מנעולים מגנטים לדלתות, מעצורים לדלתות, רוזטות וכן מנגנוני פתיחה מיוחדים לדלתות כגון הרמוניקה, מנגנונים לדלתות הזזה (דלת מרחפת, דלת כיס, דלת עם מסילה סמויה וכו'). [ לצפיה במוצרים  ]

בחרנו להתמקד במאמר הזה בפרזול הדקורטיבי לבית, למשרד ובכלל.

קיבצנו ארבעה אדריכלים ומעצבים מובילים שבאמתחתם עשרות אם לא מאות פרויקטים בארץ ובעולם:

  • מיקלה סימאונה, אדריכל ומעצב פנים, גדל ברומא, איטליה. בעל תואר שני באדריכלות, בוגר אוניברסיטת "לה ספיאנצה", רומא מתמחה בתכנון פרויקטים מסוגים וגדלים שונים, ביניהם בתים פרטיים ודירות יוקרה, מרכזי קניות, חנויות בוטיק, מסעדות יוקרה, משרדים ועוד.
  • טל תמיר, מעצבת פנים, בעלת המשרד "סטודיו טל תמיר" מתמחה בתכנון ועיצוב של בתים פרטיים צמודי קרקע, דירות, חללים מסחריים ושיפוצים רחבי היקף.
  • טל אלימלך, מעצב פנים, בוגר מסלול עיצוב הפנים של המכללה למנהל, מתמחה בעיצוב פנים ללקוחות פרטיים ועסקיים וכן מספק שירותי הדמיות לפרויקטים.
  • ענת סודרי, מעצבת פנים, בוגרת לימודי המגמה לעיצוב פנים של הטכניון והסטודיו לתכנון ועיצוב פנים "ברזין-שהם". מתמחה בתכנון ועיצוב פנים לחללי מגורים פרטיים ולחללי עבודה ועסקים.

ביקשנו מהם שישתפו אותנו ברחשי ליבם. איך הם רואים ותופסים את נושא הפרזול, איזה חשיבות הם נותנים לתהליך בחירת הידיות וכיצד הם ניגשים אליו, כיצד הם מתייחסים לאביזרי האמבט בתכנון חדר הרחצה בבית. אז נכון שפרזול הוא לא התחום הכי "סקסי" שקיים בעיצוב הבית ובכל זאת הצלחנו יחד איתם לקבל תובנות נהדרות ופרקטיות ששופכות אור חדש על נושא בחירת מוצרי פרזול לבית .

ידיות למטבחים וריהוט

מעצבת הפנים טל תמיר: "קיים עולם נפלא של ידיות. שאני בוחרת ידית אני קודם כל נוגעת בה, חשה אותה, מרגישה אותה וזה מה שנותן לי את התחושה הטובה".
האדריכל מיקלה סימאונה מוסיף: "ידית צריכה להיות כמו כפפה ליד.
אנחנו בסך הכל מחפשים רגש, עוצמה, אם אני רוצה לתכנן ארון שכולו שחור, ואני רוצה שהידית תהיה התכשיט, לצורך העניין אני אבחר אותה דווקא בגוון פליז אלגנטי".

מעצבת הפנים ענת סודרי מחדדת: "בזכות הפרזול והידיות יש לנו את האפשרויות ליצור אומנות מכל רהיט". לדברי מעצב הפנים טל אלימלך: "העולם של הידיות הוא כיום עולם אדיר.
האיכויות, הטקסטורות, המגע, הצבע" סודרי מוסיפה: "התכשיט  חייב להתאים לעיצוב הכללי ולדבר באותה שפה עם הבית.

אם אני מעצבת מטבח, מעצבת חדר ארונות, מעצבת ספריות ואני מוסיפה למגירות שלהם ידיות, אני בעצם מוסיפה להם את הממתק,  הדבר המפתה הקטן הזה שגורם להם לפרוץ החוצה".
סימאונה מסכם: "הידית צריכה לקבל את העוצמה במראה, אבל באותה מידה שאתה נוגע בה היא רכה, אלגנטית ונעימה". [ לצפיה במוצרים  ]

ידיות לדלתות כניסה ודלתות פנים

מעצבת הפנים טל תמיר: "הידית היא בעצם ה – "welcome"  של הבית. כשאתה מגיע הביתה זה הדבר הראשון שאתה פוגש, אתה נוגע בו, אתה חווה אותו.

"הידית היא לחיצת היד בבית" אומר אדריכל מיקלה סימאונה, "ודבר שבאים איתו במגע מעביר אנרגיות" הוא מוסיף.
לדברי המעצבת ענת סודרי: "צריך להבין שהידית היא משהו קטן שנמצא על הדלת, אבל הדבר הקטן הזה מעטר אותה ונותן אופי לדלת".
"ידית נכונה היא זו שנותנת את הניצוץ הנכון", מחזק את דבריה מעצב הפנים טל אלימלך, "החיבור הנכון בדיוק לאווירה שאתה רוצה".
"היד שלנו בנויה ממבנה אנטומי מסוים", אומרת טל תמיר, "כשאני נוגעת בידית, אני חשה את הארגונומיה שלה ובעצם בתת מודע שלי אני כבר מרגישה שיש כאן נוחות, אני מרגישה שהיא באה לקראתי.
זה כמו להגיד – תיכנס ברגל ימין״. [ לצפיה במוצרים  ]

אביזרי ומוצרי אמבט

"חדר הרחצה בעיני הוא חלק מאוד חשוב בתכנון של הבית" אומר אדריכל מיקלה סימאונה.
"הוא הרגע שבו אתה נמצא עם עצמך. המקום שבו אתה הכי נקי, הכי טהור שיש".
מעצבת הפנים ענת סודרי אומרת: "כמו שאנחנו אוהבים ללכת ולבלות בבתי מלון וליהנות מחדרי הרחצה, אפשר וניתן ליצור גם ספא ביתי ומאוד פשוט לעשות את זה".
"אביזרי אמבט מכתיבים לי סגנון. הם נותנים לי את הטאצ' הסופי של חדר האמבטיה" אומרת מעצבת הפנים טל תמיר.
"אביזרי אמבט יכולים להיות אלמנט בפני עצמו free standing  עם נוכחות ועוצמה" מוסיף סימאונה.
"לקוחות מגיעים למעצב ואומרים לו תעצב לי את הבית, תגשים לי את החלום" מסביר מעצב הפנים טל אלימלך, "הרי ממה העיצוב בנוי?" הוא מוסיף, "רהיט נכון ומדויק.
גם בחדרי הרחצה זה מה שנותן בסופו של דבר את הלוק הכללי לעיצוב מדויק". [ לצפיה במוצרים  ]

פרזול משלים – ווי תלייה, קולבים ועוד

"לפרזול המשלים יש תפקיד, הוא תורם ל"סגירה" של עיצוב החלל. הוא נותן את הטאצ׳ הסופי, את האווירה, שבסופו של דבר אנו קוראים  בית" אומר מעצב הפנים טל אלימלך.
"פרזול משלים הוא הממתק שלנו כמעצבים" מוסיפה סודרי.
"נותן לנו את האפשרות להוסיף משהו כל כך ייחודי, שונה, מעניין ומושך והאפשרויות הן מדהימות וזה מה שעושה את ההבדל בבית". [ לצפיה במוצרים  ]

לסיכום,
כאשר אתם ניגשים לתכנן את הבית שלכם, המשרד או אם אתם עומדים בפני שיפוץ או שדרוג הבית פנו לכם מקום קטן, אבל חשוב לעולם הפרזול.
צוות יועצי הפרזול שלנו ישמח לעמוד לרשותכם, לסייע ולהתאים עבורכם את הפתרון המדויק.
שורה תחתונה – הפרזול שעושה את ההבדל – הוא לא רק אמירה, אלא חלק מתפיסת עולם.

לצפייה בסרטון:

0

לקוחות יקרים, בימים אלו אולם התצוגה ברחוב לח"י 24, בני ברק יהיה פתוח בין השעות 09:30-17:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן לבצע הזמנות טלפוניות או בווטסאפ במספר 052-473-2351

אדריכלים ומעצבים מדברים על… פרזול-14778