חיפוש
Generic filters
Exact matches only
ראשי
עיצוב ותכנון מטבח
דרכים מקוריות להגדלת שטח העבודה במטבח

דרכים מקוריות להגדלת שטח העבודה במטבח

משטחי עבודה במטבח הם כמו שוק הנדל"ן – הביקוש לפעמים גובר על ההיצע. משטחי העבודה משמשים אותנו גם לבישול ואפייה גם לאחסון מוצרים המונחים על גביהם כמו מוצרי חשמל, מייבשי כלים וצלחות ובחלק מהמטבחים משמשים משטחי המטבח גם לאזור הישיבה והאכילה במטבח.

משטחי העבודה במטבח משמשים לפעולות רבות, לעתים בו זמנית, לאורך כל שעות היום. לפעמים יש צורך להזיז מוצרי חשמל או כלי בישול ואוכל כדי לפנות עוד שטח עבודה שיקל עלינו בעבודות המטבח. כך, שמשטחי עבודה הם מצרך יקר ערך שתמיד רוצים ממנו יותר…

אז מה עושים כשמשטחי העבודה קטנים מדי או שאין מספיק משטחים שיספקו את צרכי המשפחה? כיום יש לנושא זה מודעות רבה ומעצבי המטבחים מתכננים פתרונות ומתקנים שונים כדי למקסם את שטח המטבח ולנצל כל סנטימטר בו. לתכנן מטבח מודולרי, כלומר: לתת פתרונות שונים על אותו שטח נתון. בכתבה זו נציע דרכים מקוריות ופתרונות יצירתיים להגדלת שטח העבודה במטבח ללא קשר לגודלו ושיהפכו אותו למטבח פונקציונלי ויעיל יותר.

 משטחי עבודה נשלפים

משטחי עבודה ושולחנות לא חייבים  תמיד לבוא אחד על חשבון השני. כיום ניתן לתכנן משטחי עבודה ושולחנות שנשלפים למטבח שבעת הצורך ניתן לשלוף אותם להחזירם למקומם לאחר השימוש. משטחים אלו בנויים על פרזול חכם שזה למעשה מנגנונים קטנים, מתוחכמים וחזקים במיוחד הנשלפים ומתקפלים חזרה בקלות רבה ותורמים רבות לניצול מיטבי של חלל המטבח.  לחברת דומיסיל מבחר רחב ומגוון של פתרונות עבור משטחי עבודה, משטחי שולחן, ספסלי-מגירה, מדפים סמויים, הארכות לאיים במטבח ושלל מוצרים נשלפים וחדשניים נוספים.  כל המשטחים נשלפים ונגלים לעין בעת הצורך וכשהם מקופלים חלל המטבח נותר מרווח ומסודר. הם מעוצבים בקפידה בקווים נקיים ומתאפיינים בסטנדרטים של פונקציונליות ויעילות.

מנגנונים מודולריים ומולטי-פונקציונליים אלו חזקים ועמידים במיוחד ויכולים לשאת משקל רב. אפשר, למשל, לעצב עמדת עבודה נשלפת, דלפק אוכל שיחליף את פינת האוכל, יוחזר לארון לאחר השימוש וחזיתו תחזור להיות חלק אינטגרלי מהארון. בעזרת פתרונות אלו ניתן למקסם ולנצל את שטחי האחסון ומשטחי העבודה באופן חכם ונוח.

משטחים (כיסויים) המתלבשים על הכיור והכיריים

דרך יצירתית להוספת משטח עבודה למטבח הינה כיסוי הכיור והכיריים כדי ליצור משטח עבודה נוסף לעבודה במטבח. פתרון זה מתאים רק כאשר מתכננים ברז אשר ניתן לשקע אותו (בלחיצה) בתוך ארון המטבח ולהרימו בחזרה בעת הצורך.

את אותו העיקרון אפשר ליישם על הכיריים אך יש לבצע הכנה מראש ולשקע את הכיריים בנגרות המטבח ואז ניתן להניח עליהם משטח עבודה נשלף שיכסה את כל שטחם ואח"כ להחזירו למקום שממנו הוא נשלף. דומיסיל תשמח לסייע לכם על ידי ליווי תכנוני של האדריכל, מעצב פנים, נגר בתכנון פתרונות אלו הדורשים תכנון מקדים להבטחת ביצוע איכותי ותוצאה משביעת רצון.

 הקמת אי במטבח

אי במטבח הפך בשנים האחרונות לשיא האופנה והוא מהווה תוספת פרקטית ועיצובית כאחד. הצבת אי במטבח היא דרך טובה לזכות במשטח עבודה נוסף ובדלפק אכילה גם יחד. אם אין מספיק מרחב במטבח ניתן להציב חצי אי שצדו האחד מוצמד לקיר.

אפשר לתכנן מקום נוסף לאחסון מתחת למשטח האי על ידי שילוב מגירות בהתאם לעומק האי או ארון אחסון ממודף בהתאם לצרכים ולחלל הנתון. האי יכול לשמש גם כדלפק הגשה שממנו ניתן לקחת את האוכל. אם מוסיפים כסאות בר יפים המטבח מקבל אווירה מודרנית וצעירה ומעליו ניתן לתלות גופי תאורה נופלים ולייצר תרחישי תאורה שונים ומגוונים במטבח

חשוב לציין, שבתכנון האי יש להקפיד שנשאר מספיק מרחב סביבו למעבר נוח במטבח – ההמלצה היא להשאיר לפחות מרווח של מטר בין האי לארון המטבח שמאחוריו. יש לקחת בחשבון שכאשר האי בשימוש ואדם יושב על כסא סביב האי, הרווח שישאר במקרה זה הוא בסביבות 60 ס"מ למעבר. במצב כזה, חשוב להבין בתכנון המטבח אם יש מגירה או דלת ארון אשר יכולים להפריע בעת ישיבה סביב אי במטבח.

בוצ'ר – משטח עבודה מעץ מלא

אוהבי הסגנון הכפרי ישלבו לרוב משטח בוצ'ר המאפיין מטבח כפרי, מטבח פרובנס.

בוצ׳ר למטבח יכול לשמש כמשטח עבודה או כשולחן אוכל ומקנה לבית אווירה כפרית עם תחושת החיבור לטבע. בשנים האחרונות ניתן לראות מטבחים מודרניים שבתוכם משולבים משטחי בוצ'ר המייצרים אפקט של חמימות, ביתיות וחיבור לטבע.

הבוצ'ר או בוצ'ר בלוק עשוי לרוב מעץ אלון מולבן שעובר תהליכים מיוחדים של ייבוש ועישון. זהו למעשה קרש חיתוך ענק שניתן לעשות עליו כל עבודה של הכנת אוכל והכנה לבישול את משטח הבוצ'ר ניתן לשייף ולתקן במידת הצורך והוא אלמנט אלגנטי, יוקרתי ועיצובי במטבח.

חומרים מהם עשויים משטחי עבודה                                                   

משטחי עבודה של מטבחים צריכים להתאים לצרכי העבודה של המשפחה: יש מטבחים שבהם משטחי העבודה נועדו רק לאכילה או להנחת מוצרים. ישנם מטבחים אחרים שבהם מבשלים הרבה ולכן משטחי העבודה נמצאים בשימוש רב ויומיומי וחשוב שיהיו עשויים מחומר עמיד בפני שריטות ושחיקה. קיימים חומרים ושיטות עבודה שונות ( משטחי עבודה יצוקים, משטחי עבודה מודבקים) מהם עשויים משטחי העבודה: שיש אבן טבעית, נירוסטה, עץ, גרניט, קוריאן שהוא חומר גלם סינטטי המיוצר באופן תעשייתי. בארה"ב ובאירופה נוהגים להשתמש בלוחות המצופים פורמייקה (HPL) גם למשטחי עבודה בזכות היתרונות הרבים של תחזוקה קלה ושימושיות .בשנים האחרונות גבר השימוש בטכנולוגיית הננו גם למשטחי העבודה במטבח תודות ליתרונות לוח הננו אנטי בקטריאלי, עמידות לחום ולקור, ניתן לתיקון ועוד. לפרטים נוספים על לוחות ננו – זירו מבית דומיסיל לחצו כאן. כמו כן

חשוב שכל לקוח ייקח בחשבון את אופי העבודה במטבח ויתייעץ עם צוות דומיסיל על סוג החומר הרצוי לשימוש במטבח שלו.

אם אתם מעוניינים לתכנן את המטבח שלכם ולהגדיל את משטחי העבודה גם במטבחים בהם המרחב אינו גדול –  דומיסיל היא הפתרון עבורכם !

 

 

0

לקוחות יקרים, בימים אלו אולם התצוגה ברחוב לח"י 24, בני ברק יהיה פתוח בין השעות 09:30-17:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן לבצע הזמנות טלפוניות או בווטסאפ במספר 052-473-2351

דרכים מקוריות להגדלת שטח העבודה במטבח-68861