חיפוש
Generic filters
Exact matches only
الرئيسية
المعلومات المهنية
חומרי ייצור וסוגי חזיתות למטבח

חומרי ייצור וסוגי חזיתות למטבח

מפורמייקה ופורניר, דרך עץ מלא ועד לזכוכית כאשר מדברים על חזיתות מטבח, הרי שמדברים על ארונות המטבח ומגירות המטבח. מגוון האפשרויות והשילובים יכול להיות כמעט אינסופי. חזית המטבח היא החלק המשפיע על נראות כל המטבח, לכן ישנה חשיבות לבחירה נכונה של החומרים שישרתו את הצרכים הפרקטים שלכם ויתנו מענה לדרישות העיצוב שלכם.

 תמיד אמרו לנו לא להסתכל בקנקן…הדבר נכון בד”כ, אך לא כך בעיצוב מטבחים. חזית המטבח היא החלק החשוף והדומיננטי במטבח, בחירת החזית היא שתקבע את הקו העיצובי, אופיו ואיכותו של המטבח ולכן ההחלטה לגבי סוג החזית, עיצובה וכמובן החומר ממנו תיוצר החזית חשובה כל כך.

חזיתות למטבח כוללות את ארונות המטבח ומגירות המטבח. כאשר בוחרים חזית למטבח חשוב להתייחס לא רק לצד החיצוני והעיצוב שלהן, אלא גם לאיכות החומר והעמידות שלהן, דלתות ומגירות המטבח הן האובייקט הפעיל במטבח, הן נפתחות ונסגרות אינספור פעמים ביום ועליהן לעמוד בפני עומס רב. כמו כן דלתות המטבח ממוקמות באזור בו הפוטנציאל ללכלוך הוא גבוה ויש לבחור את חומר החזית בהתאם. אז זה המדריך שלנו לבחירת חזיתות למטבח.

חזיתות למטבח

סוגי דלתות:

קיימים שני סוגים של דלתות,

סוג ראשון – דלתות מטבח היושבות בתוך מסגרת הארון. מבנה זה מקנה למטבח מראה יוקרתי ומכובד. בנייה של דלתות מטבח מסוג זה דורשת התאמה מדויקת ואיכותית ביותר. עלותו של מטבח מסוג זה יקרה מאד, והוא פחות נפוץ.

סוג שני – דלתות מטבח היושבות על מסגרת הארון. דלתות מטבח אלה פשוטות וקלות יותר לייצור ולכן גם מחיר המטבח נמוך יותר. רוב המטבחים בארץ מיוצרים באופן זה.

 

סוגי חזיתות למטבח:

עץ מלא – כדי למנוע מצב של התרחבות או התכווצות בשל מזג האוויר, עובר העץ תהליכי ייבוש מיוחדים. דלתות עץ מלא מיוצרות מ-100% עץ טבעי. חזיתות עץ עמידות לאורך שנים, אך הן מצריכות תחזוקה רבה ועלותן גבוהה מאד. חזית עץ מלא משרה אווירה חמה וביתית ומתאימה למטבח בסגנון כפרי.

פורמייקה -החומר הנפוץ ביותר לייצור חזיתות מטבחים. הפורמייקה עשויה מכמה שכבות של נייר לבן וחום על בסיס סיליקון העוברות תהליך של כבישה בחימום ולחץ רב. עם השנים עברה הפורמייקה שינויים רבים וכיום בעקבות המהפכה הטכנולוגית היא נחשבת לאחד החומרים החדשניים ביותר בתחום החזיתות למטבח. זהו חומר  חזק מאוד, עמיד בפני שחיקה וקל לניקוי. לוחות הפורמייקה מיוצרים במבחר צבעים, מרקמים וטקסטורות, מה שמאפשר שילובים רבים והתאמות מגוונות. שיקול נוסף בבחירת פורמייקה הוא המחיר הנמוך יחסית לשאר החומרים.

פולימר MDF – MDF מצופה ביריעת PVC. כלפי חוץ המראה הוא של צבע ומבפנים הדלת נראית כמו פורמייקה. היתרון הבולט ביותר של חומר מסוג זה הוא האפשרות של חיפוי הדלת מכל צדדיה למראה עיצובי שלם ואחיד. את הפולימר אפשר למצוא במגוון ענק של צבעים וטקסטורות ולכן הוא מתאים גם למטבחים בעיצוב כפרי וגם בעיצוב מודרני. כמו כן מדובר על חומר עמיד וקל לתחזוקה.

פורניר – שכבה דקה של קליפת עץ המודבק לרוב על MDF או על עץ סנדביץ’. פורניר הוא תחליף לחזית עץ מלא בנראות, אך בעלות נמוכה יותר. ניתן לצבוע אותו במגוון גוונים תוך שמירה על הטקסטורה המיוחדת של העץ. הטכנולוגיה כיום מאפשרת לשמור על איכותו ואופיו של הפורניר במקביל לעמידותו בשימוש יומיומי אינטנסיבי.

זכוכית – הזכוכית הינה חומר עמיד וחזק המשתלב בקלות עם כל חומר אחר. חזיתות הזכוכית מקנות למטבח מראה נקי, ויוקרתי. כיום אפשר למצוא דלתות מטבח מלאים הבנויים עם דלתות זכוכית, חזיתות אלו מורכבות מזכוכית ומסגרת אלומיניום. החיסרון בדלתות זכוכית הוא הלכלוך שהן תופסות ורואים עליהן את כל הסימנים, חזיתות זכוכית צריכות ניקיון יותר מחומרים אחרים.

צביעה בתנור/אפוקסי -חזיתות צבע מיוצרות מ- MDF צבוע בתנור בצבעי בסיס ומספר שכבות צבע לפי אחוזי הברק הרצויים. מדובר בחזיתות בעלות מראה אחיד, באותו מרקם גוון וצורה. ניתן לעצב את הדלת, להוסיף ידיות אינטגרליות ולצבוע אותה בשיטות שונות, מאט, מבריק או משופשף. ביחס לשאר החומרים צביעה בתנור נחשב לפחות עמיד וחשוף לשריטות, לכן יש לבחור באיש מקצוע מנוסה.

חזיתות למטבח

נירוסטה/אלומיניום – חומרים אלו נכנסו לשימוש מאסיבי במטבח בעשור האחרון עם התמקצעות המטבח הביתי. אלומיניום ונירוסטה משתלבים בצורה הרמונית עם חומרים שונים, כגון, זכוכית, פורמייקה וצבע ויוצרים מראה חדשני ומעניין לחזיתות המטבח. את האלומיניום והנירוסטה מישמים על גבי חזיתות לביד, MDF או שבבית. את החומרים ניתן למצוא בכמה צורות  כחלקים, מבריקים או כמשטחים בעלי טקסטורות ודוגמאות שונות. ניתן ליצור חזית מלאה או חלקית האופציות רבות ומגוונות. מדובר בחומרים עמידים וקלים לתחזוקה.

0

לקוחות יקרים, בימים אלו אולם התצוגה ברחוב לח”י 24, בני ברק יהיה פתוח בין השעות 09:30-17:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן לבצע הזמנות טלפוניות או בווטסאפ במספר 052-473-2351

חומרי ייצור וסוגי חזיתות למטבח-56046