חיפוש
Generic filters
Exact matches only
الرئيسية
עיצוב ותכנון מטבח
כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת קלפות למטבח

כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת קלפות למטבח

בכל רגע במטבח שלנו מתרחשות פעולות רבות הכוללות בישול, הכנת מזון, צלייה, אפיה, אכילה, ניקיון אחסון כלים ומזון ועוד, לכן על התכנון להיות קפדני ויעיל. מקומות אחסון רבים במטבח הם קריטיים לעבודה נוחה, יעילה ומהירה. למעשה לעולם לא תשמעו מישהו שאומר “יש לי יותר מדי מקום אחסון במטבח. אין לי מה לשים בו!”… את מקומות האחסון יש למקם בצורה אסטרטגית במטבח כדי להקל את הגישה אליהם במידת הצורך. פתרונות אחסון הקיימים כיום רבים ומגוונים כך שניתן לשלבם בכל סגנון של מטבח, קיימים שטחי אחסון בארונות, מגירות נשלפות קלפות ועוד.

מהי קלפה?

קלפה היא דלת הנפתחת כלפי מעלה בניגוד לדלת רגילה הנפתחת הצידה. ארונות הקלפה נפוצים כיום ברוב המטבחים המודרנים וממוקמים בדרך כלל בחלק העליון של המטבח.

קלפה למטבח

סוגי קלפות למטבח

כל קלפה למטבח מיועדת למקומות שונים, בהם היא מתאימה לשימוש.

קלפה מקבילה- בה קיים מנגנון לפתיחה אנכית של הקלפה.

קלפה כפולה- במקרה ויש צורך למקם ארון קלפה מעל ארון קלפה נוסף, מנגנון קלפה כפולה גורם להרמת   שתי החזיתות ביחד, וכך אין צורך בשני מנגנונים נפרדים.

קלפה אופקית- הקלפה הקלאסית, היא מספקת פתרון אופטימלי לארונות קטנים ולאחסון בצמוד לתקרה.

קלפה חשמלית- קלפה חשמלית לפתיחה אוטומטית של דלת הארון. קלפה חשמלית ששולפת את הדלת כלפי חוץ ומרימה אותה במקביל לארון.

 

למה קלפה למטבח?

  • דלת הקלפה נפתחת לכיוון מעלה, כך כל הכלים והמוצרים אותם אנו צריכים לעבודה במטבח נמצאים לפנינו.
  • בזמן העבודה במטבח, ניתן להשאיר את ארונות הקלפה פתוחים מבלי לפתוח ולסגור דלתות כל הזמן, האם בארונות מטבח רגילים(הנפתחים לצדדים) הדבר אפשרי? כנראה שלא.
  • הימים של דלתות נטרקות בארונות המטבח ושחיקת צירי הדלתות בפתיחתן, עברו מן העולם. דלתות הקלפה מגיעות עם מנגנון טריקה שקטה המונע את חבטת הדלתות ואת הרעש הנלווה כך, והדבר מאריך את חיי המוצר.
  • יתרון נוסף הוא בעיצוב ובנראות המטבח. הקלפות במטבח מקנות מראה נקי וזורם. ישנה אפשרות להתקין קלפות במגוון גדלים ועיצובים לפי בחירת הלקוח.
  • לארון הקלפה קיים מנגנון התאמה למשקל הדלת המתאים את פעולת פתיחתה ומאפשר לבחור במבחר חומרי גלם שונים. בין אם חזית הקלפה תהיה מזכוכית כבדה או עץ מלא, ניתן יהיה לכוון את מנגנון הקלפה כך שפתיחתה תהיה רכה, נוחה ושקטה.

 

אז למה לא?

  • ארונות הקלפה יקרים. יותר מארונות מטבח רגילים.
  • המנגנון הייחודי של הקלפה דורש מקום בתוך הארון, הדבר מקטין את שטח האחסון בארון בהשוואה לארון רגיל.
  • מומלץ לא לחרוג מגובה דלת העולה על 60 ס”מ, כדי שצירי הדלתות יצליחו להחזיק את המשקל של הדלתות, גם זה פוגע ביכולת האחסון של הארון.
  • על מנת שכל תכולת הארון תהיה גלויה לפנינו בזמן פתיחת הארון, יש לפתוח את דלת הקלפה עד הסוף, לא תמיד הדבר אפשרי עבור אנשים נמוכים במיוחד.
  • לעיתים מנגנוני הקלפות דורשים כיוון וכיול. אחרי הכל מדובר במנגנון הנושא משקל כבד ועם הזמן הוא נשחק ונדרשת תחזוקה.

קלפה למטבח מבית דומיסיל

סוגי חזיתות לקלפות:

האפשרויות רבות ומגוונות בכל הקשור לרוחב דלת הקלפה מה שיוצר מנעד עיצובי רחב בהתאמה אישית ללקוח.

קלפה מפורמייקה – זהו החומר הזול והנפוץ ביותר לקלפה. קלפה פרקטית ועמידה מאד.

קלפה מזכוכית – היוקרתית שבקלפות. ניתן לעצב קלפות מחזית זכוכית שקופה אטומה או מודפסת, מה שמעניק למטבח מראה יוקרתי ומודרני במיוחד. על הזכוכית ניתן להדפיס כל הדפס  ממרקמים וצורות ועד לציורים שלמים.

קלפה מפורניר – פורניר היא למעשה חזית משכבת עץ דקה. ניתן לבחור קלפה מפורניר בוק, מייפל או אלון מבוקע, כל אחד מהם מעניק גוון שונה לחזית העץ. פורניר הוא חומר עמיד וחזק, הנותן מראה של עץ מלא מבלי לשלם על עץ מלא.

קלפה מפורניר יוקרתי – אלו חזיתות פורניר משכבת עצים יוקרתיים במיוחד, הם חזקים, גמישים ואיכותיים יותר בהשוואה לפורניר הרגיל. בהתאם למראה שלהם, הם גם יקרים מאוד. ניתן לבחור קלפה מפורניר טיק, פוליסנדר או אגוז אמריקאי, קיים גם שוני בגווני העץ שלהם.

קלפה בצביעה בתנור – קלפה שהחזית שלה צבוע בהתזה. ניתן לבחור כל צבע ממגוון רחב של צבעים. לבחור צבע מבריק או מט. צבע בתנור הינו עמיד ונשמר לאורך זמן רב.

קלפה מפולימר – זהו חומר פלסטי שניתן בעזרתו לעצב כל צורה שרוצים עבור דלת הקלפה, כולל חריטות, טקסטורות וצבעים שונים.

 

אז איך בוחרים  קלפה למטבח?

המגוון הגדול בסוגי הקלפות, במנגנונים, העיצובים והמידות יכולים להתאים לכל מטבח ובדיוק לצרכים שלכם.   לפני הבחירה תחשבו על הגוונים, סוגי החזיתות והחומרים, על השימוש במטבח, גודל הקלפות שתעדיפו והאם קלפה כפולה זו אופציה מתאימה… לאחר שתענו על השאלות הללו תוכלו לבחור עיצוב לקלפה וגם מנגנון תואם.

0

לקוחות יקרים, בימים אלו אולם התצוגה ברחוב לח”י 24, בני ברק יהיה פתוח בין השעות 09:30-17:00 וביום שישי עד 13:00. ניתן לבצע הזמנות טלפוניות או בווטסאפ במספר 052-473-2351

כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת קלפות למטבח-57160